Blogroll

BloggerHack

HAMİLE GÜNLÜĞÜ *** HAMİLE BİR KADINA BUNLARI SORMAYIN, SÖYLEMEYİN! BENİM TEPEMİN TASINI ATTIRMAYIN! ***

Gönderen Kişi ; Unknown On 14 Ağustos 2013 Çarşamba 0 yorum

Sonra sinirlenme sen hamilesin!

Nasıl olacakmış o?

Anneler ve anne adayları daha iyi bilirler ki hamileliğin son aylarında kimseyle muhatap olmak istenmez. Çünkü ne çok " aay patlıcak gibisin " ler " senin de karnın amma büyükmüş " ler " çok kilo almışsın " lar vardır! En gıcığı da " kilo almışsıın canım yaaaauuueeww " kısmı. Alıcam tabi, söylediğin laf mı yani? Özür dilememi ister misin? Bazen ben " kilo almışsın " diyen patavatsızlara " neden acaba? " diyorum, öyle kalıyorlar ya, ooh içimin yağları eriyor. hamileyim kardeşim, hayatıma yeni bir süreç gelmiş, içimde bir canlı taşıyorum. En almayanı bile 8-10 alıyor zaten, banane senin komşunun kızı örneğinden. Peehh!


Biz zaten kendimizin yeni haline alışana kadar çeşitli bunalımlar geçiriyoruz, sen ne diye daha çok içine sokarsın. Benim çok hamile arkadaşım oldu, ne kadar kilo aldıklarını görsem de bunu söyleme gereği duymadım, söylesem nolucak, o bilmiyor mu? 

Bi de " çirkinleşmişsin " ciler varmış, onlarla yeni tanıştık. Bayramın ilk günümü zehir eden bu gerçekle yüzleşmek diğerine göre daha sinir bozucu idi. her şey oldukça normal giderken, misafir teyzelerden biri ,

- " Cinsiyeti neydi? "
- " Erkek ( suratımda sevimli bir gülümse ile ben ) "
- " hıı, kız çocuk çirkinleştirir derler ama sen bayağı erkekte çirkinleşmisin, burnun falan da büyümüş "
- ( ağladım ağlıcam, suratım ne hale gelmiştir görmek çok isterdim ) " aa ilk kez böyle bir yorum aldım, bilmem öyle mi olmuşum"
- " vallahi öyle , öyle !"



Annelik, karnınız içinde onun hareketleri kuvvetlendikçe daha yoğun hissedilen, müthiş bir duygu. Rabbim isteyen herkese ama herkese versin! En büyük dileğimdir. Bir anne, bir anne adayı, bebek beklediği süreçte, kendi vucudundan, özel yaşamından çok şey feda ediyor. Ne için, dünyaya bir melek getirebilmek için. Velev ki çirkinleşsin, ne diye dan diye söylersin bunu kardeşim! Söylenecek şey midir bu allasen!  


Bide cinsiyeti öğrenip " ayy kız çocukları daha tatlı oluyor değil mi? " diyenler var. Varmış! Pess! Napiim abla olmadı bu defalık affet, yumurtadan erkek çıktı. Kızım olsaydı da eminim " olsun bir sonraki de erkek olur, üzülme derlerdi! Diyorlar onu da değil mi?

Bide "ilk bebek düşer genelde! " patavatsızlığı var ki tam dayaklık. Ağzını hayra aç be ablacım! Milletçe felaket senaryolarına çok meraklı olduğumuzdan, hamile bir kadının psikolojisi düşünülmeden sarf edilen düşüncesizce o kadar çok cümle kuruluyor ki...

- "geçenlerde komşumun teyzesinin kızının görümcesi normal doğum yapmış, omzu takılmış çocuğun, kadın 12 saat doğuramamış... "

- " otobüste duydum, bir kadının akrabasının hala kızı sezaryen olmuş, 2 hafta ayağa kalkamamış, dikişleri açılmış bütün...sahi, sen hiç sezaryen videosu izlemiş miydin, dur linkini atayım sana... "

Kaç kilo aldın?
Çok kilo almışsın, daha erken değil mi?
Kız çocuk basen yapıyor doğru!
Pek de alıngansın canım!
Planlı bir bebek miydi?
Biraz erken bir hamilelik mi oldu?
Çatlak var mı?
Sarkma var mı vücutta?
Doğurmadın mı sen hala?
Karnın patlayacak gibi duruyor!
Hamile kıyafetlerine erken başlamışsın!
İlk hamileliklerde genelde düşük oluyor!
İkiz gibi karnın çok büyük!
Doktor kız demiş ama bence erkek!
Tedavi sonucu mu hamile kaldın?
Hiç de 6 aylık gibi durmuyor, sanki 9. aydasın!
Karnın ağırlık yapmıyor mu?
Ayakların ellerin şişmiş!
Düz yatma yan yat, onu giyme bunu giy...
Şunu yeme, bunu ye!
Olsun, böyle de güzelsin!!
Yakışmış ama çok değişmişsin!!
Ben şu vitamini kullandım sen de kullan.
Ben şu doktora gittim sen de git.
Bulantın bitti mi?
Bütün gün uyuyor musun?
Testlerde bebekle ilgili bir sorun olduğu ortaya çıksa ne yapardın?
Doğumdan sonra ne yapacaksın? Yardımcın var mı?
Kız mı olmasını istersin erkek mi?
Normal mi sezeryan mı düşünüyorsun?
Doğumdan sonra çalışacak mısın?

+++

daha nicesi!

Yapmayın!
Etmeyin!

Bir kadının hayatında en güzel sürece sizde güler yüzünüz ve iyi dileklerinizle katkıda bulunan, yorum ile değil. Zaten olduça hassas, hormonların iyice allak bullak olduğu, her şeyin daha da zorlaştığı, sinirlerin gerilebildiği bu dönemde bu kadar saçma konu, soru normal bir insanı bile delirtebilirken şu süreçte daha da zor! 

bademlebuduk geçen de böyle konuya yer vermişti yarama parmak misali olunca yazmak istedim. Aslında anlatsam roman olur cinsinden ya, neyse kısa keseyim :/





0 yorum:

Yorum Gönder